Гаранция

Гаранционно обслужване - безпроблемно, бързо и коректно !

Адлер Турбо са известни с коректността си към всеки клиент. За да важи гаранцията, трябва да са спазени всички наши гаранционни условия. Всеки наш клиент е длъжен предварително подробно да се запознае с гаранционните ни условия и при съгласие на съвместна работа автоматично ги приема. Гаранционните условия са общодостъпни в нашият уебсайт и допълнително се предават в печатна форма на всеки клиент, използващ услугите ни.

Адлер Турбо ви препоръчва да извършвате монтажните работи директно при нас в централата или в някой от нашите доверени сервизи, посочени в КОНТАКТИ. Така винаги сте на сигурно!

Моля, прочетете внимателно гаранционните условия !

1. Гаранционен срок

Гаранционният срок на ремонтирана или нова наша турбина е 6 календарни месеца, освен ако изрично не е упоменат друг срок в отделно споразумение с клиента. Срокът започва да тече от датата на получаване на турбото (получаването от клиента) , а не от датата на нейният монтаж или експлоатация. Тоест, ако сте закупили от нас турбо и си го държите на склад , а след това решите да го ползвате след 7 месеца, гаранцията е изтекла независимо, че не е ползвано понеже тепърва го слагате.

2. Обект на гаранция

Гаранцията на Адлер Турбо важи за основно или цялостно ремонтирани турбини. Това означава, че е сменено цялото средно тяло , както и всичко, което сме преценили, че е повредено (променлива геометрия или актуатор). При частични ремонти, като смяна на перка, лагер, уплътнение или само актуатор, гаранция за турбото не се поема (защото почти всички части си остават старите).

 Тоест, ако сме сменили средното тяло и сме преценили, че всичко останало е здраво или пък сме сменили всичко, гаранцията важи. Ако обаче сме сменили само частично компоненити, като нов актуатор, за да „закрепим“ турбото да работи още малко, не поемаме гаранция. Също така, ако сменим средно тяло , но по желание на клиента останалите повредени части не се сменят , гаранцията отпада.

При турбокомпресори с електронен актуатор гаранцията покрива актуатора САМО,  ако е сменен или ремонтиран от нас. Тоест, в случай, че едно турбо сме му сменили всички вътрешни части и сме използвали само старите охлюви и стария електронен актуатор  и след определено време този актуатор откаже да работи , гранцията не го покрива. В много случаи електронният актуатор не може да бъде проверен на 100%  или пък здрав актуатор може да изгори "от раз". Стария (оригиналния) електронен актуатор не подлежи на гаранция, дори да е щателно проверен и тестван от нас.Това е важно да се знае, за да няма случаи, в които се търси гаранция на стара електронна част (при някои вече над 15 годишна), само защото ние сме я проверили или тествали и не сме установили видими проблеми в нея.

3. Какво покрива гаранцията?

Гаранцията покрива само турбокомпресора. При евентуална повреда на наш турбокомпресор НЕ носим отговорност за съпътстващи повреди и разходи, в резултат от повредата. Повреди на мотора в следствие на хидравличен удар, периферни повреди, разходи за пътна помощ, разходи по монтаж/демонтаж и транспорт , пропуснати ползи в следствие на неизправен автомобил и всичко останало, различно от самия турбокомпресор, не подлежат на гаранционни претенции.

4. Случаи, в които гаранцията отпада:

  • 4a. Некачествен или неправилен монтаж/демонтаж. В случай, че бъде установен неправилен монтаж на нашето турбо, в следствие на който, доказуемо стигнем до извода, че е причина за повреда на турбото, гаранцията отпада. Адлер Турбо ви препоръчва да извършвате монтажните работи директно при нас в централата или в някой от нашите доверени сервизи посочени в КОНТАКТИ. Монтажни грешки, направени от нас или наш доверен сервиз, НЕ водят до отпадане на гарнацията.


  • 4b. Попадане на чуждо тяло. Ако по време на работа, чуждо тяло премине през някоя от перките, турбото се поврежда моментално. Най-честата причина за наличие на чуждо тяло е немърливост при смяна на турбокомпресора и попадане на парчета и отломки от старото турбо, които преминават през новото турбо. Чуждо тяло може да попадне и при немърлива смяна на въздушен филтър, при която да попаднат боклуци. Също така,  при изплюване на парче сегмент или люспа от бутало, е възможно да се стигне до повреда, причинена от преминаване на чуждо тяло. Наблюдава се тенденция при все повече автомобили да се слагат ламаринени изпускателни колектори. Такива колектори с времето се напукват и започват да се рушат, пускайки малки парченца към турбото, които го чупят. Повреди, причинени от попадане на чуждо тяло, се диагностицират лесно като се свали и отвори турбото.

 

  • 4c. Липса на смазване. Гаранцията отпада при лошо смазване на турбото. Липса или недостатъчно смазване се причиняват от много проблеми. Лошо масло, недостатъчно масло, не сменяте маслото, запушване на масловодите, лош маслен филтър, финни абразиви в маслото, некачествени добавки в маслото, запушен филтър на картерната вентилация, запушено оттичане на маслото, повреда в маслената помпа, използване на силикон вместо на гарнитури, запушена цедка на маслото (при наличие на такава) и т.н.

 

  • 4d. Намеса по външно лице. Адлер Турбо винаги ви предоставя турбокомпресор готов за директен монтаж. Ако неупълномощено от Адлер Турбо лице извърши манипулации по турбото, отваря го, “настройва” го , манипулира актуатора с каквато и да е цел, гаранцията отпада. Вие получавате турбокомпресора белязан от нас , с цел да се установи всяка външна неоторизирана намеса.

 

  • 4e. Повреден електропневматичен клапан (N75). Повечето турбокомпресори на пазара се управляват пневматично посредством вакуумни маркучи и електропневматичен клапан. С други думи, този клапан управлява турбото как да работи. Повреден клапан или неправилно свързани маркучи водят до повреда на турбото. При установяване на неизправен електропневматичен клапан, който е причина за повредата , гаранцията отпада.

 

  • 4f. Повреди по турбопътищата и интеркулера. Ако имате спукани въздуховоди или спукан охладител на въздуха (интеркулер), ще се стигне до извънгаранционна повреда. Това се дължи на факта , че турбото се опитва да компенсира издишането на въздух през тези скупвания и се претоварва само. Кулера е важно да се провери или замени, когато автомобила е претърпял удар (дори лек удар ).

 

  • 4g. Запушен катализатор или филтър за твърди частици. Запушен катализатор или филтър за твърди частици (FAP/DPF) водят до повишено обратно налягане на изгорелите газове (backpressure) , което износва аксиалният лагер и се стига до повишен аксиален луфт и задиране на перките в корпусите (охлювите). Неизправен FAP/DPF води до прекалено чести и прекалено продължителни регенерации. Регенерацията на FAP/DPF представлява процес на самопочистване, при който натрупаните сажди се изгарят. Това горене (наподобяващо тлеене на комин) става в непосредствена близост до турбото и го прегрява , като стопява топлата перка и променливата геометрия . Адлер Турбо препоръчва смяната на катализатора или FAP/DPF с нов при автомобили с голям пробег. Компромисно (бюджетно) решение е тяхното премахване.

 

  • 4h. Прегряване/стопяване на променливата геометрия и топлата (турбинна) перка. При повредена дюза на дизелов автомобил изгорелите газове стават толкова топли, че стопяват геометрията и топлата перка. При бензиновите автомобили пък в резултат на бедни горивни смеси , лоши свещи и детонации се стига също до стопявания. Адлер Турбо не носи отговорност за повреди на турбото, причинени от неизправни горивни системи, предизвикващи прегряване. Адлер Турбо съветва собствениците на дизелови автомобили да шофират с “обикновено” дизелово гориво и да избягват скъпите им варианти. Напоследък се наблюдава тенденция на стопявания и прегрявания при технически изправни автомобили, които се карат със ‘’скъпите’’ нафти. Изглежда, се стига до повишена температура на горене и това скъпо гориво ви излиза накрая наистина скъпо. Също така, при използване на добавки за дизелово гориво бъдете пестеливи, защото се стига до същия ефект при предозиране на добавката. 

 

  • 4i. Чиптунинг. Наличието на чиптунинг, извършен от чужда фирма, автоматично изключва гаранцията. Некачествен чиптунинг съсипва турбината много бързо. Ако чиптунинга е наше дело (Адлер Ауто), гаранцията си важи без никакви ограничения. Адлер турбо е единствената фирма, даваща гаранция за турбината при чипосани коли , стига чипа и турбото да са наше дело. Моля, обърнете внимание, че ние разбираме от чиптуиннг и ако турбината ви е повредена от чип, то със сигурност ще го познаем (дори вече да сте махнали временно виновния чип).

 

  • 4j.  Хибридни турбокомпресори . Всичко хибридни турбини са без гаранция. Такива турбини се ползват за драстично повишение на мощността, като се експлоатират на максимално натоварване (с цел максимално повишение на мощността) и лесно могат да се счупят при неправилна настройка и експлоатация. Адлер Турбо не носи отговорност в такива случаи.

5. В какво се изразява гаранционната подръжка?

В случай на рекламация Адлер Турбо поема пълният ремонт на турбокомпресора или възстановява пълната заплатена от клиента сума обратно. Например, ако имате проблем с наш турбокомпресор, ние ще направим всичко възможно да го поправим, като подменим всичко в него за наша сметка. Ако обаче се стигне до поредна рекламация , без да можем да установим проблем в колата ви,  ще ви върнем парите обратно. Понякога има случаи, в които скрит проблем чупи постоянно турбините и не можем да го открием. В такива случаи, ви върщаме заплатената сума обратно , като по този начин не сте ощетени по никакъв начин. Така прекъсваме омагьосаният кръг, в който една турбина се връща 5 пъти за рекламация и никой не знае какво я чупи.

Екипът на Адлер Ауто е изключително зает. Опитваме се да намерим време за всеки наш клиент, като само така, можем да гарантираме внимание и качество. Зачестяват случаите, в които не успяваме навреме да отговорим на всички запитвания. Имайте впредвид, че почти всяко клиентско запитване има технически характер, и за да се отговори адекватно е нужно някой от нашите специалисти да отговори. Не можем да назначим секретарка, която да отговаря на сложни технически запитвания (ако има такава е добре дошла). В резултат на високата натовареност , нашите технически лица трябва да работят усърдно и затова не могат да стоят по цял ден на телефона. Предварително се извиняваме на всики настоящи и бъдещи клиенти, които са имали затруднения да се свържат с нас или са били забавени в процеса на кореспонденция. Благодарим за оказаното доверие на всички наши клиенти, доверие, което трябва да бъде заслужено и оправдано с качествена работа. Работа, която понякога е толкова много, че се налага да не си вдигаме телефоните :)

НАШИТЕ ПАРТНЬОРИ