VSR-Баланс Стенд

VSR-Баланс Стенд за турбокомпресори

Адлер Турбо акцентира върху максималното качество на своите услуги! 

Максималното качество изисква най-добрите машини и материална база. Ето защо след редица тестове, сравнения и демонстрации на различни машини, ние избрахме един от лидерите в производството на баланс машини - CIMAT Balancing Machines . Фирма CIMAT е една от водещите в световен мащаб в производството на баланс машини за турбокомпресори, универсални хоризонтални и вертикални машини, баланс машини за съединители, маховици, карданни валове, вентилатори, компресори, спирачни дискове, ветрогенератори и още много, много други. Машините им се използват в над 61 държави на 6 континента и броят им непрекъснато расте. Тъй като ВСИЧКИ компоненти за машините се произвеждат в Европа от CIMAT, фирмата предлага индивидуално проектиране на специализирани баланс машини по желание на клиента.

Нашето желание също беше удовлетворено конструирайки специално за Адлер Турбо най-добрата и най-функционалната Турбобаланс машина CIMAT CMT VSR48 TWIN BIG

Машината по своята същоност представлява 2 уреда в едно. Лявата страна се нарича CMT48VSR BIG, а дясната CMT48TR. Ще се постараем да опишем и двата модула. 
 


 

1. CMT48TR (десен модул)

Десният модул на машината CMT48TR се използва за нискоскоростен и средно скоростен баланс . При този метод се правят корекции, както по компресорната перка (студената), така и по турбинната част (топлата перка). Това е уникално предимство на Cimat и представлява голямо предимство за качествен високоскоростен баланс.
CMT48TR може да тества турбината при константни обороти неограничено време! Функция налична единствено при CIMAT Twin. По този начин може на самият стенд да тестваме една турбина за 10 минути при определени от нас обороти и ако турбото харчи масло, то със сигурност ще се види. 
Cimat TWIN е единственият Турбобаланс стенд, който може да тества дали дадена турбина харчи масло, без тя да бъде монтирана на колата. С този модул на машината могат да се балансират турбини с почти всякакъв размер. От малка турбинка до големи турбини за камиони, строителни машини и автобуси.
 

 

2. CMT48VSR BIG (ляв модул)

Левият модул на машината CMT48VSR BIG се използва за високоскоростен баланс. Финалният етап в процеса на балансиране е високоскоростния баланс, където се регистрират вибрации (дисбаланс) посредством модерна VSR ( Vibration Sorting Ring) технология. Чрез магнитни сензори се улавят най-финните вибрации. На този етап турбото се развърта до максимално постижимата си скорост ( при някои до 300 000 об/мин.). Корекции се правят само в компресорната част на турбото (студената част). Повечето баланс машини на пазара могат да работят с ограничен размер турбини (около 75-80 мм диаметър на турбинната перка). Това означава, че по-големи турбини немогат да бъдат балансирани високоскоростно! Липсата на високоскоростен баланс е пагубна за всеки турбокомпресор.

Предимството на CMT48VSR BIG е, че може да работи с размери до 110мм турбинна перка и 160мм компресорна ! Никоя машина за високоскоростен баланс в България неможе да се похвали с такова предимство!

Какво напрактика значи това?

1. Турбини с голям размер 
Големите турбини (камиони, автобуси, строителни и аграрни машини) навсякъде се балансират само на ниски обороти или въобще не се балансират. Това води до бързото им счупване. С нашият стенд ние гарантираме перфектен баланс на всякакъв размер турбини, с което сме още една крачка пред другите по отношение на качеството. 

2. Рейсингови турбини (моторспорт) 
Другото предимство е при турбините за моторспорт. Тъй като нашата фирма води началото си от моторните спортове, ние сме длъжни да сме подготвени и за всякакъв вид рейсингови турбини. Изключително големи турбини използвани в драг състезания напрактика не се балансират в България, защото нямаше стенд с такава спецификация.....до сега! 
С нашият стенд можем да балансираме всяка рейсингова турбина до 300 000 об/мин!
 

Смазване на турбокомпресора по време на баланс.

При всички етапи на баланс, турбостендът захранва турбината с предварително загрято моторно масло, под нужното налягане, като така се гарантира безопастността на лагерите и теста се извършва в условия, наподобяващи работния процес. Притокът на масло започва малко преди въртенето на турбината и завършва малко след пълното спиране на перките.
 

Технически характеристики на CIMAT CMT VSR48 TWIN BIG:

  • - Скорост на нискооборотен и среднооборотен баланс - от 1000 до 50 000 об/мин.
  • - Максимална скорост на високоскоростен динамичен баланс - 300 000 об/мин.
  • - Максимално тегло на централното тяло на турбото - 16 кг.
  • - Минимален остатъчен дисбаланс - 0.005 gmm
  • - Максимално налягане на маслото - 5 bar
  • - Налягане на въздуха при мерене - 8 бар
  • - Обем на въздуха при мерене - 300-500 l/min.
  • - Тегло на машината - 650 кг.

 

Моля, обърнете внимание на високото тегло на машината. При всяка баланс машина най-страшен е случаят, в който балансираният елемент (в случая турбото) и баланс машината изпаднат в резонанс. Резонанса води от изключително големи неточности! Предотвратяването на резонанс се постига чрез високо тегло на машината в сравнение с това на турбината. Нашият стенд е един от най-тежките на пазара, което гарантира липсата на резонанс при всякакъв вид и обороти на турбината. За някой това може да са дреболии, но не и за Адлер Турбо.
Ние не оставяме нищо на случайността! 

 

 

 

 

 

НАШИТЕ ПАРТНЬОРИ